kilimanjaro2020.reismee.nl

Dag 1 op de Kilimanjaro

Inmiddels is ons avontuur achter de rug. Het was zwaar, emotioneel, prachtig, geweldig en adembenemend... helaas niets kunnen schrijven en posten onderweg. Ons verhaal komt vanaf nu. Wat hebben we het goed gehad met elkaar, het Kili team en wat een onvergetelijke ervaring is het geweest! Lees je mee?

Dag 1.

2 maart 2020

Lemosho gate - Mti Mkubwa camp 2650 m.

Afgelopen nacht is er heel veel hemelwater  naar beneden gekomen en onweer!8.00 uur ontbijten we, het regent nog steeds. Mama Ruth heeft weer voor een prima ontbijt gezorgd.

We checken uit en verzamelen onze spullen die we in de Lodge laten, die niet mee de berg op gaan. Onze Kili tassen staan klaar voor vertrek en worden  boven op de bus vastgebonden. Wij nemen plaats in de bus en vertrekken rond 10 uur richting de Lemosho gate, zo’n 2,5 uur rijden. De gidsen zitten ook bij ons in de bus en ook een paar porters (dragers die mee gaan en o.a. Het eten, de tenten en stoelen en een deel van onze bagage dragen)

De regen wordt geleidelijk aan minder, de lucht lichter. De weg is het grootste gedeelte goed, het laatste stuk is als een “African massage”.

We registreren ons, het gaat allemaal goed georganiseerd. Iedereen die de Kilimanjaro op gaat,is geregistreerd. We krijgen een lunchbox, vol lunch en vertrekken dan naar het echte start punt. Nog een stukje verder met de bus.

Eindelijk om 14.15 uur gaan we lopen! Direct een best stijl stukje... voetje voor voetje achter de hoofdgids Genes aan. Echt pole pole... door het regenwoud.

Direct indrukwekkend, groen, vochtig en het ziet er zeer vruchtbaar uit. Voetje voor voetje lopen we verder. We zien prachtige bloemen en apen! Zo nu en dan S.W.A.T time. S = salt/sucre, W= water, A=always clean, T= temperture.  Water drinken, snacken en op adem komen en weer door. Uiteraard geregeld een plaspauze, alles heel kuis, de dames op een rijtje en de heren na de andere kant.  Na 3 uur lopen door het woud komen we in het eerste kamp aan.

Onze tenten staan al klaar, weer registreren en we worden zeer warm verwelkomd door onze dragers met zang! Genieten, genieten!

Thee, koffie en chocomelk staat klaar in de diningtent, inclusief verse popcorn. We frissen ons op en genieten van deze luxe.

Nog een leuk detail, we hebben een privé wc tentje. Een klein hoog tentje waar een chemisch toilet in staat. Wc rol erbij, we zijn er zeker blij mee zo.

Een heerlijk diner met verse komkommersoep, diverse groenten en aardappelen zelfs vis! Nog een kop thee, medische check en dan naar bed! Morgen om half 7 worden gewekt met thee op bed :-)