kilimanjaro2020.reismee.nl

Dag 7, De afdaling

Barafu camp 4600m - Mweka camp 3100m

We zijn op tijd wakker. De zon schijnt en de plek waar we staan is prachtig, wat een uitzicht!  We horen onze chef Jonathan and waiter Godefrey alweer in de weer zijn voor ons. Water koken en het ontbijt met dagelijkse pap worden klaar gemaakt. We zijn blij met deze mannen! Ook met Assisi, de campingmaster zijn hulp is elke ochtend weer zeer welkom. Heerlijk om deze dag rustig te starten.  Via de hotspot van Kelvin brengen we ons thuisfront op de hoogte van onze prestaties! Allemaal hebben we onze TOP bereikt !

Genieten van de zon, foto's maken en opnieuw een heerlijk ontbijt. Om 10 uur starten we onze afdaling. Zakayo voorop. We zien brancards op 1 wiel langs het pad, voor als mensen " afgevoerd" moeten worden. Een matras en slaapzak worden er dan opgelegd en zo wordt de patient naar beneden gereden.... Het lijkt ons geen pretje... Het weer verandert snel en het begint te regenen. Regenkleding weer aan en verder lopen. Het voelt heel anders om te dalen. Pole pole, over de rotsblokken. Links en rechts van ons passeren onze porters ons, zij lopen zeer vlot naar benenden. We passeren andere mensen die zichtbaar het lastig hebben. Het vervult ons met dankbaarheid dat wij het goed maken met elkaar. De goede begeleiding is van grote waarde! Om 16.00 uur bereiken we Mweka camp op 3100 m hoogte en staat de "lunch" klaar. Eerst registreren we ons weer in het Kilimanjaroboek. Voordat we de eet tent in gaan wordt uitbundig gezongen voor ons door alle porters. Heel erg leuk! Een is de voorzanger en de andere gaan volledig mee. Klappen en dansen, zeer ritmisch bewegend allemaal en vol overgave,om het   feest compleet te maken worden wij zessen een voor een in de dansende kring getrokken. Heerlijk!! Wat genieten! Inmiddels herkennen we de songs een beetje en zingen mee.

De hot lunch bestaat vandaag uit komkommersoep, spagettie met een heerlijke beef saus. Assisi en Godefrey scheppen onze borden vol. Gelukkig is de eetlust weer zo goed als terug. We besluiten het diner naar 19.30 uur te verplaatsen. Richten onze slaapplekken in en schrijven in onze dagboeken. Het is drukker op dit camp. Stemmen zijn tot laat te horen. De maan is bijna vol, dat geeft veel licht. Als we in onze tentjes liggen en het stiller wordt, laat de bushbaby zich flink horen... gewoon als het donker is en na middernacht...  Onze laatste nacht op de Kilimanjaro. Morgen nog  10 km dalen voornamelijk door het regenwoud.

Georgina

Wat een avontuur.Ik ben blij dat ik het mee kan beleven door jullie verhalen en foto's.Ik ben opgelucht dat iedereen het goed doorstaan heeft.

Ton

Wat een heerlijk verhaal deze afdaling!
De blijdschap van de behaalde hoogte straalt er doorheen.
Datzelfde geldt ook voor de prachtig mooie foto's van jullie.
Fijn om te zien en te lezen!

Anneke Haverkamp

Wat een geweldige prestatie en wat een feest om dit mee te mogen lezen. Hulde!

Rieneke

Wat een mooie , bijzondere week.
En wat fijn om al jullie belevenissen een klein beetje mee te mogen beleven via het verhaal en foto's. Jullie mogen allemaal supertrots op jullie zelf zijn. Ik ben het in ieder geval op jullie! Xx