kilimanjaro2020.reismee.nl

Dag 3 op de Kilimanjaro

Van Shira 1 Camp 3500m via Fisher camp (lunch) naar Moir huts 4200m

Inderdaad, na een nacht rust voelen Joke en Anneke zich weer herstelt! De misselijkheid en hoofdpijn zijn verdwenen! Wonderbaarlijk. We worden weer gewekt met "thee" op bed door Godefrey. Bij het open ristsen van onze tentje zien de we Kili top voor ons gloren! De zon schijnt. Een half uurtje na de thee op bed, krijgen we allemaal weer een teiltje warm water om ons mee op te frissen. Dan ontbijten, medical check, camelbags vullen, energie repen bij de hand en weer verder lopen. Om 9 uur vertrekken we. Onze porters breken ons tentenkamp weer op en gaan voor ons uit.

We passeren kleine riviertjes. Het landschap is wat rotsachtiger aan het worden. Lagere beplanting zien we om ons heen. Gelukkig nog genoeg grote rotsenblokken om achter te zitten voor onze nummer 1 en 2. Overigens een veel besproken onderwerp inmiddels door de liters water die we wegdrinken elke dag ;-) We zien lage bomen vol met een soort mos, het komt een beetje misterieus over.

We lopen en kletsen voetje voor voetje verder. Kort voor de hotlunch beklimmen we nog een stijl stukje. Bij het zien van onze rode diner tent vergeten we de pittige momenten weer. Onder de indruk van de maaltijd die er weer voor ons klaar staat in het Fisher Camp, vullen we onze magen met neiuwe energie! De wind neemt toe en de bewolking ook.

Met onze regenbroeken en windjacks aan enn met verse liters water in de rugzakken lopen we verder. Genes voorop, wij volgen in zijn tempo. Weer klimmen, geregeld stoppen om te drinken en te snacken. De hoofpijn komt helaas weer op bij een aantal. Tussen de lava brokken door bereiken we rond 16 uur ons camp voor de nacht, Moir hut op 4200m hoogte. Het lijkt een soort maanlandschap, met bergen om ons heen. Onze slaaptenten staan al weer klaar. De diner tent moet nog dus eerst maar lekker bijkomen in onze slaaptentjes. Joke voelt zich helaas opnieuw beroerd en krijgt medische hulp, panadollen en zuurstof. We verzamelen ons weer gezellig in de grote rode tent waar thee, koffie en water met popcorn klaar staat. Lieven heeft een gedetailleerde kaart van de Kilimanjaro bij zich en we checken de 7 uur durende route die we vandaag gelopen hebben. Genes heeft nog een paar raadsels, Simone en Ilse doen enthousiast mee.

We hopen een prachtige sunset te kunnen spotten, jammergenoeg zijn er veel wolken. Het is een stuk frisser inmiddels! Onze kok, Jonathan heeft wederom een heerlijke maaltijd bereid in zijn keukentent op de berg. Hij blijft ons verrassen! Wij genieten en voelen ons verwend. De sfeer in de groep is erg goed en helpen elkaar waar we kunnen. Delen ook van alles met elkaar zoals diamox pilletjes, dextro, handgel en ook stukjes van ons eigen leven. Mooi!

Na de medical check en briefing over de volgende dag en het bijwerken van onze dagboeken, liggen we op tijd in onze slaapzakken. Wat zal dag 4 gaan brengen? Spannend!

Ton

De avonturen van dag 3 zijn weer mooi verwoord en in beeld gebracht. Het leest voor mij als een boek met mooie plaatjes, dat ik al eerder las en dat ik nog steeds spannend vind en waarvan ik geniet.