kilimanjaro2020.reismee.nl

Vertrek, aankomt en acclimatiseren

Za 29 febr en zo 1 mrt,

Lieve lezers,

Gistermorgen zijn we goed vertrokken. Lieven ontmoet bij gate E17 en met elkaar verder gevlogennaar Tanzania.

Een voorspoedige reis, ons prima vermaakt. Natje en droogje, beetje slapen, lezen, filmpje kijken en sudoku-en, tja zo gaat dat.

Rechtstreeks naar Kilimanjaro Airport. Bij het uitstappen kwam ons een “warme deken” tegemoet! Heerlijk deze typisch Oost - Afrikaanse deken! Visum halen, ging ook voorspoedig, allemaal mochten we naar binnen. Alle bagage was er al, vlotjes konden we de airport weer verlaten. Inmiddels was het donker buiten. Er stonden heel veel chauffeurs met naambordjes hun gasten op te wachten. Ook Isaya, een van onze gidsen voor de komende 11 dagen! Kennismaken en een big hug hoorden daarbij :-)

Met een privé bus reden we, volgepakt met onze spullen en een hele gezellige sfeer en muziek, in een klein uurtje naar onze Lodge in Moshi. Ook daar wachtte een warm welkom door de “moeders” van MCF-K Lodge. Mama Ruth en Mama Consese. We verblijven in een kleine Lodge die verbonden is aan een stichting die onderwijs voor meisjes mogelijk maakt. Mama Clementina foundation.

Snel ons bed ingegaan, echt warm was het!

Na een best goede nacht voor iedereen, stond om 9 uur het ontbijt klaar. Eenvoudig en smaakvol. Verse fruit, verschillende ei varianten, brood, pindakaas en jam. We ontbijten buiten en hebben zicht op de Kili! Wauw!

Om 10 uur onze eerste briefing, de 4 gidsen die met ons mee gaan zijn er allemaal. Genes de hoofdgids, legt uitgebreid uit wat belangrijk is en waarom. De eerste dag van de klim wordt doorgesproken en er wordt al lekker gelachen met elkaar.

De eerste medische controle wordt gedaan, hartslag en zuurstofgehalte meten in bloed. De zenuwen zijn al wel voelbaar... Code voor de komende dagen is: Pole Pole, rustig aan en soms zelfs super pole pole ;-)

De gidsen checken onze Kili spullen, alles moeten we uitstallen op ons bed. Hebben alles mee? Zijn we goed voorbereid?

Verder rustig aan doen vandaag. Nog even en heerlijke koffie, thee of soda drinken in Moshi Town. Beetje een indruk op doen van deze stad in de warmte van zo’n 30 graden. Heerlijk!!

Op een andere plek hebben we geluncht, het groepsgevoel is goed!

De rest van de middag in de rust stand bij onze heerlijke logde. Prachtige planten en bloemen staan er hier in de tuin. Bijzondere insecten worden gespot.

Vanavond dineren we hier en dan vermoedelijk op tijd naar bed!

Morgen de grote dag, de start van de klim. Begin van de middag zullen we echt gaan lopen, daarvoor neemt de registratie nog tijd in beslag bij de Lemosho gate.

De aanrijroute is ongeveer 2 uur rijden...

We zijn er klaar voor! Hebben er zin in! En het gaat erg goed met ons allemaal!

Tot snel! Nog geen idee wanneer ;-)

(Geschreven door; Anneke)

Babs

Hey roomie, met een licht gevoel van jaloezie lees ik je berichtje. Is het echt al 4 jaar geleden dat ik daar was, nog niet wetend wat een fantastische ervaring ik tegemoet ging?! Met een lichte kriebel in mijn buik reis ik met jullie mee, stap voor stap, pole, pole.. Ik wens jullie een geweldige tocht en stuur al mijn positieve energie jullie kant op, ik weet dat jullie het kunnen gebruiken! Wees voorzichtig, let goed op elkaar, luister vooral naar die fantastische gidsen maar bovenal; geniet!! Kus!

Jelmer de Groot

Ha Anneke en groep!

Super om te lezen hoe de reis tot nu toe verlopen is! Het klinkt als een fantastisch mooi, bijzonder en zwaar avontuur wat jullie te wachten staat. Erg veel succes gewenst morgen en de dagen die gaan komen. Ik hoop snel weer wat te lezen! Groetjes en liefs Jelmer

Rik

Tof!! Goed om te lezen hoe het tot nu toe verloopt!

Miranda

Wat leuk om te lezen en heel goed die checks! Voor nu lekker slapen en heel veel succes morgen met de eerste klim. ??

Ton

Hoi Anneke, Joke, Simone, Ilse, Lieven, Anton,
Goed jullie te zien op de foto's en over jullie te lezen in de berichtjes.
Jullie gaan een mooi avontuur tegemoet.
Samen zijn jullie sterk!
Geniet ervan.

Sham

Gaaf om te lezen!! Wat komt er veel bij kijken!! Succes!!

Dick

Lieve klimmers,
Het avontuur, waar jullie met al je voorbereidingen naar toe hebben gewerkt, is begonnen!
Een mooie en veilige klim gewenst en natuurlijk zullen we smullen van jullie verhalen en foto's.

Veel succes.

Hanneke

Inmiddels zijn jullie begonnen aan dé klim! Wat een uitdaging! Veel succes allemaal, veel plezier en geniet! Pole, pole!
Ik hou jullie in de gaten ?