kilimanjaro2020.reismee.nl

Dag 1 op de Kilimanjaro

Inmiddels is ons avontuur achter de rug. Het was zwaar, emotioneel, prachtig, geweldig en adembenemend... helaas niets kunnen schrijven en posten onderweg. Ons verhaal komt vanaf nu. Wat hebben we het goed gehad met elkaar, het Kili team en wat een onvergetelijke ervaring is het geweest! Lees je mee?

Dag 1.

2 maart 2020

Lemosho gate - Mti Mkubwa camp 2650 m.

Afgelopen nacht is er heel veel hemelwater  naar beneden gekomen en onweer!8.00 uur ontbijten we, het regent nog steeds. Mama Ruth heeft weer voor een prima ontbijt gezorgd.

We checken uit en verzamelen onze spullen die we in de Lodge laten, die niet mee de berg op gaan. Onze Kili tassen staan klaar voor vertrek en worden  boven op de bus vastgebonden. Wij nemen plaats in de bus en vertrekken rond 10 uur richting de Lemosho gate, zo’n 2,5 uur rijden. De gidsen zitten ook bij ons in de bus en ook een paar porters (dragers die mee gaan en o.a. Het eten, de tenten en stoelen en een deel van onze bagage dragen)

De regen wordt geleidelijk aan minder, de lucht lichter. De weg is het grootste gedeelte goed, het laatste stuk is als een “African massage”.

We registreren ons, het gaat allemaal goed georganiseerd. Iedereen die de Kilimanjaro op gaat,is geregistreerd. We krijgen een lunchbox, vol lunch en vertrekken dan naar het echte start punt. Nog een stukje verder met de bus.

Eindelijk om 14.15 uur gaan we lopen! Direct een best stijl stukje... voetje voor voetje achter de hoofdgids Genes aan. Echt pole pole... door het regenwoud.

Direct indrukwekkend, groen, vochtig en het ziet er zeer vruchtbaar uit. Voetje voor voetje lopen we verder. We zien prachtige bloemen en apen! Zo nu en dan S.W.A.T time. S = salt/sucre, W= water, A=always clean, T= temperture.  Water drinken, snacken en op adem komen en weer door. Uiteraard geregeld een plaspauze, alles heel kuis, de dames op een rijtje en de heren na de andere kant.  Na 3 uur lopen door het woud komen we in het eerste kamp aan.

Onze tenten staan al klaar, weer registreren en we worden zeer warm verwelkomd door onze dragers met zang! Genieten, genieten!

Thee, koffie en chocomelk staat klaar in de diningtent, inclusief verse popcorn. We frissen ons op en genieten van deze luxe.

Nog een leuk detail, we hebben een privĂ© wc tentje. Een klein hoog tentje waar een chemisch toilet in staat. Wc rol erbij, we zijn er zeker blij mee zo.

Een heerlijk diner met verse komkommersoep, diverse groenten en aardappelen zelfs vis! Nog een kop thee, medische check en dan naar bed! Morgen om half 7 worden gewekt met thee op bed :-)

Vertrek, aankomt en acclimatiseren

Za 29 febr en zo 1 mrt,

Lieve lezers,

Gistermorgen zijn we goed vertrokken. Lieven ontmoet bij gate E17 en met elkaar verder gevlogennaar Tanzania.

Een voorspoedige reis, ons prima vermaakt. Natje en droogje, beetje slapen, lezen, filmpje kijken en sudoku-en, tja zo gaat dat.

Rechtstreeks naar Kilimanjaro Airport. Bij het uitstappen kwam ons een “warme deken” tegemoet! Heerlijk deze typisch Oost - Afrikaanse deken! Visum halen, ging ook voorspoedig, allemaal mochten we naar binnen. Alle bagage was er al, vlotjes konden we de airport weer verlaten. Inmiddels was het donker buiten. Er stonden heel veel chauffeurs met naambordjes hun gasten op te wachten. Ook Isaya, een van onze gidsen voor de komende 11 dagen! Kennismaken en een big hug hoorden daarbij :-)

Met een privé bus reden we, volgepakt met onze spullen en een hele gezellige sfeer en muziek, in een klein uurtje naar onze Lodge in Moshi. Ook daar wachtte een warm welkom door de “moeders” van MCF-K Lodge. Mama Ruth en Mama Consese. We verblijven in een kleine Lodge die verbonden is aan een stichting die onderwijs voor meisjes mogelijk maakt. Mama Clementina foundation.

Snel ons bed ingegaan, echt warm was het!

Na een best goede nacht voor iedereen, stond om 9 uur het ontbijt klaar. Eenvoudig en smaakvol. Verse fruit, verschillende ei varianten, brood, pindakaas en jam. We ontbijten buiten en hebben zicht op de Kili! Wauw!

Om 10 uur onze eerste briefing, de 4 gidsen die met ons mee gaan zijn er allemaal. Genes de hoofdgids, legt uitgebreid uit wat belangrijk is en waarom. De eerste dag van de klim wordt doorgesproken en er wordt al lekker gelachen met elkaar.

De eerste medische controle wordt gedaan, hartslag en zuurstofgehalte meten in bloed. De zenuwen zijn al wel voelbaar... Code voor de komende dagen is: Pole Pole, rustig aan en soms zelfs super pole pole ;-)

De gidsen checken onze Kili spullen, alles moeten we uitstallen op ons bed. Hebben alles mee? Zijn we goed voorbereid?

Verder rustig aan doen vandaag. Nog even en heerlijke koffie, thee of soda drinken in Moshi Town. Beetje een indruk op doen van deze stad in de warmte van zo’n 30 graden. Heerlijk!!

Op een andere plek hebben we geluncht, het groepsgevoel is goed!

De rest van de middag in de rust stand bij onze heerlijke logde. Prachtige planten en bloemen staan er hier in de tuin. Bijzondere insecten worden gespot.

Vanavond dineren we hier en dan vermoedelijk op tijd naar bed!

Morgen de grote dag, de start van de klim. Begin van de middag zullen we echt gaan lopen, daarvoor neemt de registratie nog tijd in beslag bij de Lemosho gate.

De aanrijroute is ongeveer 2 uur rijden...

We zijn er klaar voor! Hebben er zin in! En het gaat erg goed met ons allemaal!

Tot snel! Nog geen idee wanneer ;-)

(Geschreven door; Anneke)

Klaar voor de start?

28-02-2020

Lieve mensen,

Bijna is het zover, nog een nachtje slapen en we vertrekken eindelijk naar Tanzania! Een kort nachtje, want we zullen om 7 uur al op Schiphol zijn. Deelnemer Lieven vliegt vanaf Brussel, via Amsterdam, hij mag helemaal vroeg op! Online zijn we ingecheckt, onze stoelen gereserveerd.

Na een jaartje van voorbereiden, goed in conditie komen en blijven, elkaar beter leren kennen en het ophalen van donaties zijn we er nu echt klaar voor en gaan we!

Heel hartelijk bedankt voor de vele donaties die we hebben ontvangen. Alle 6 hebben we het streefbedrag van €2500, = overstegen. Supermooi en alle donateurs en sponsoren enorm bedankt! In totaal hebben we tot nu toe opgehaald het prachtige bedrag van €17,877!Zeer mooi en er komen nog steeds donaties bij. De besteding hiervan gaat in gang gezet worden na ons klim avontuur.

Uit betrouwbare bron is vernomen dat er op dit moment veel sneeuw op de top ligt, dit zal uiteraard erg mooi zijn en ook koud. Onze goede spullen zullen we nodig hebben!

We beginnen eerst warm, heerlijk warm zelfs. Morgenavond landen we in zo’n 30 graden.Kilimanjaro gids Isaya zal ons opwachten op Kilimanjaro Airport, inmiddels een bekende vanwege de 4eKilimanjaro Charity Climb van Doingoood foundation. Het zal een extra warm welkom worden.

Erg leuk dat jullie ons gaan volgen! We gaan ons best doen om jullie op de hoogte te houden op deze manier. Onthoud wel, geen bericht is goed bericht. Het bereik is zeer beperkt en langzaam op de Kilimanjaro. Maar het hele verhaal van onze reis zal hier uiteindelijk te lezen en te zien zijn.

Natuurlijk vinden wij het erg leuk om een berichtje van jullie te ontvangen, voel je vrij om een reactie achter te laten.

Greetz van ons zesjes, Lieven, Joke, Anton, Ilse, Simone en Anneke.

Tot snel vanuit Tanzania!

P.S. Een foto van de Lemosho route die we gaan lopen is te vinden bij de foto’s.

Kilimeters lopen!

Lieve lezers,

De tijd vliegt! Over 24 dagen vertrekken we naar Tanzania! Daar wacht ons het Kilimanjaro avontuur. Gaat het ons lukken om de top te bereiken op 5895m hoogte?

We zijn nu nog flink aan het voorbereiden, de benodigde spullen aanschaffen en ook vooral wandelen. Onze benen klaar maken voor de pittige tocht van 7 dagen.

Op 1 februari hebben we een wandeltraining gedaan met wandelcoach Ton Debets in het mooie zuid Limburg. Heuvels genoeg! Voor het eerst waren we fysiek met ons hele groepje bij elkaar. Erg leuk om elkaar een beetje beter te leren kennen en spreken. Om 10 uur vertrokken we in de stromende regen... goede test voor onze regenkleding en die regen hielt wel een paar uur aan. Mooi om te merken dat de sfeer er niet minder om was. Eind van de ochtend werd het weer droog.

Ton heeft zelf de route gemaakt door het Gulpdal, met startpunt in Slenaken. De route loopt ook door een stukje Belgie. Al wandelend lopen we langs beekjes en bospaden, soms een stuk verhard in totaal 26 km. Het was blubberig en erg nat. Door de regen stond een stukje van de route behoorlijk onder water, even omlopen dus. We maken zo'n 600 hoogte meters, goed voor de spieren en de conditie! De sfeer is goed en het voelt super dat we merken dat we er steeds meer klaar voor zijn om te vertrekken naar Tanzania!

Wil je een van ons nog sponsoren en bemoedigen? Graag! Het kan nog steeds! Door op een naam te klikken kom je op de persoonlijke sponsorpagina van die persoon. We hebben al een heel mooi bedrag bij elkaar voor de goede doelen waar we dankbaar voor zijn! Maar we gaan nog even door met het verzamelen van donaties.

Anton, Joke,Ilse, Simone, Lieven en Anneke

Doel: -Training en onderwijs (educatief en medisch) & girls empowerment bij diverse projecten waar Doingoood foundation mee samenwerkt in Kenia, Oeganda en Malawi.

Nog 24 dagen voor ons vertrek, 29 februari vliegen we!

Hartelijke groet van ons.

Welkom op ons Kilimanjaro 2020 Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

DĂ© plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze Kilimanjaro Charity Climb. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we geweest zijn!

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter. Dat vinden wij erg leuk!

Leuk dat je met ons meereist!